16502 czujnik temperatury silnika wysokie napięcie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kuba_1991
    Classic
    • 2013
    • 21
    • Octavia II combi (1Z5)
    • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

    16502 czujnik temperatury silnika wysokie napięcie

    JAk w temacie mam wielką prośbę o głosy na mojego bloga jak ktoś ma zbędne 1,23 na sms to będę wdzięczny
    Wyślij SMS o treści D00285 Na numer 7122

    BArdzo dziękuje za wszelkie głosy
  • ducker24
    Rider
    • 2011
    • 286

    #2
    16502 czujnik temperatury silnika wysokie napięcie

    Witam
    Koledzy mam do was prośbę
    wczoraj wywaliło mi błąd
    16502 czujnik temperatury silnika wysokie napięcie
    w vagu pokazuje mi -48 stopni nie mogę odpalić gorącego silnika a jak już mi sie uda to wchodzi na wysokie obroty tak jakby był zimny
    który to czujnik gdzie on się mieści??
    pozdrawiam serdecznie

    Komentarz

    • Le-Ce
      L&K
      • 2010
      • 1313
      • Octavia I (1U2)
      • AUM 1.8 20VT 150 KM

      #3
      -48 :shock:

      Wygląda na to, że masz urwany jakiś przewód :?:
      Ale może się mylę.
      1. Termostat masz za dolotem w bloku.
      2. na chłodnicy oleju masz drugi
      3. i poszukaj na rurkach wodnych po prawej stronie są także.
      Moja ADELA

      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=58788

      i jej najlepszy wynik 15,75 l/ 100km

      Komentarz

      • ducker24
        Rider
        • 2011
        • 286

        #4
        tzn na rurkach po prawej stronie jest czujnik 4 pinowy
        dodam ze na desce pokazuje temp dobrze
        czy to moze być ten czujnik ??

        Komentarz

        • Le-Ce
          L&K
          • 2010
          • 1313
          • Octavia I (1U2)
          • AUM 1.8 20VT 150 KM

          #5
          Ja wymieniłem, choć pokazywał niby dobrze, ale szukałem przyczyny zwiększonej konsumpcji sosu z baku. Nie mniej ten czujnik to nie takie duże koszta.
          Zobacz, czy potpięty jes ten na chłodniczce oleju. Te czujniki oraz termostat warto czasem profilaktycznie wymienić. Jednak nie łaś się na podjobki.
          Moja ADELA

          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=58788

          i jej najlepszy wynik 15,75 l/ 100km

          Komentarz

          • ducker24
            Rider
            • 2011
            • 286

            #6
            A więc
            Sprawdziłem ten czujnik napięcie jest około 5V wiec jest ok
            jak był silnik gorący rezystancja wynosiła około 300 omow
            po jakimś czasie wzrosła do 650 omow
            wiec wnioskuję, ze jest sprawny
            na desce pokazuje mi dobrze wiatrak sie załącza więc ten na chłodnicy też jest chyba dobry
            a na vagu pokazuje cały czas -48 st
            pomocy
            wszystko sprawdziłem jak kolega Le-Ce, pisał
            wszystko podłączone a nie działon

            [ Dodano: Sro 02 Maj, 12 05:20 ]
            dodam ze na liczniku pokazuje dobrze
            ma ktoś jakiś pomysł??

            [ Dodano: Czw 03 Maj, 12 21:49 ]
            koledzy macie jakieś pomysły ??
            na vagu cały czas -48
            na zegarach normalnie
            dodam tez ze na climatroniku na pozycji chyba 7 pokazuje mi cały czas w granicach ~30 st
            czy ktoś sie spotkał z takim problemem

            Komentarz

            • Le-Ce
              L&K
              • 2010
              • 1313
              • Octavia I (1U2)
              • AUM 1.8 20VT 150 KM

              #7
              ducker24,

              Przyznaję, dałem pisząc Ci o czujniku na chłodniczce oleju.
              Dzis bowiem zobaczyłem, że to jest chyba czujnik ciśnienia oleju.

              Piszesz, że sprawdzałeś napięcie na czujniku, ale masz pewność, że ono jest poprawne :?:

              Ten czujnik nie kosztuje majątku i zaryzykuj jego wymianę.

              Masz ETKę, prześledź system chłodzenia, może pepiki na zlecenie helmutów wsadziły jeszcze jakiś "gadżet" :szeroki_usmiech

              Jak ją zdobyłeś (ETKę) przydała by mi się, bo nie raz błądzę jak ślepiec.

              Jeśli cchodzi o VAG to są guru na forum, może się wypowiedzą jak temat wpadnie im w oczy.
              Moja ADELA

              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=58788

              i jej najlepszy wynik 15,75 l/ 100km

              Komentarz

              • Biszczu
                RS
                • 2011
                • 5567

                #8
                ducker24, czujnik temperatury silnika masz pod obudową silnika z prawej strony patrząc od przodu. Znajduje się na wężu
                "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                Komentarz

                • ducker24
                  Rider
                  • 2011
                  • 286

                  #9
                  Biszczu, czujnik wiem gdzie jest spoko już go mierzyłem
                  Le-Ce, z opisów odnośnie wartości pomiarowych wynika na to ze kable i czujnik jest ok!! właśnie nie miałem możliwości nabyć nowego w poniedziałek podjadę do kumpla i podłączę na chwilę i zobaczę czy dalej będzie wywalał błąd
                  jak myślicie czy czujnik musi być w obiegu, na miejscu czy można na próbę podłączyć go nie wkładając na miejsce??
                  czy musi mieć on jakąś styczność z płynem ??

                  Komentarz

                  • Le-Ce
                    L&K
                    • 2010
                    • 1313
                    • Octavia I (1U2)
                    • AUM 1.8 20VT 150 KM

                    #10
                    ducker24,

                    Ciekawe jak sprawdzisz, w pełnym zakresie temperetury, jego pracy, jeśli go tylko, podepniesz :?:
                    Chyba, że wsadzając do czajnika z wodą na cherbatkę, podgrzewanego zapalniczką lub jakąś inną lutlampą :diabelski_usmiech
                    Ostatecznie jak się napniesz to i kostkę wraz zkablami, da się dociągnąć, do harcerskiego prymusa, stojącego obok auta :szeroki_usmiech
                    Moja ADELA

                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=58788

                    i jej najlepszy wynik 15,75 l/ 100km

                    Komentarz

                    • ducker24
                      Rider
                      • 2011
                      • 286

                      #11
                      Le-Ce, chodziło mi tylko o to aby podłączyć go i zobaczyć na vagu czy dalej wywala błąd wtedy bym wiedział czy to czujnik czy nie

                      Komentarz

                      • Robson 16
                        Classic
                        • 2012
                        • 28
                        • Octavia III (5E3)
                        • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                        #12
                        Ja ostatnio borykałem się w O2 z podobnym problemem uszkodzoną miałem wiązkę.Tu jest opis http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=914163#914163

                        [ Dodano: Wto 08 Maj, 12 11:04 ]
                        Odłącz czujnik i Vagem sprawdź jakie błędy wywala jeśli po odpięciu czujnika będzie 16502 czujnik temperatury silnika wysokie napięcie to stawiam na wiązką czujnika do ecu.

                        Komentarz

                        • ducker24
                          Rider
                          • 2011
                          • 286

                          #13
                          Robson 16, tak po odłączeniu nadal pokazuje ten sam błąd czytałem Twoj opis mógłbyć podesłać jakieś foto odnośnie gdzie to sie stało??
                          na blacie jest ok, natomiast na vagu nie

                          Komentarz

                          • Robson 16
                            Classic
                            • 2012
                            • 28
                            • Octavia III (5E3)
                            • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                            #14
                            Przykro mi ale nie robiłem zdjęć.Proponowałbym abyś sprawdził ciągłość kabelków miernikiem między czujnikiem a ecu a jeśli nie chcesz się bawić to musisz rozbebeszać instalację od czujnika do ecu.Ty masz czujnik podwójny G2/G62 nie wiem które piny odpowiadają za ecu a które za licznik może ktoś ci podpowie.Tu masz opis pinów http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php...16294&start=15

                            Komentarz

                            • Le-Ce
                              L&K
                              • 2010
                              • 1313
                              • Octavia I (1U2)
                              • AUM 1.8 20VT 150 KM

                              #15
                              To, wygląda na to, że chyba miałem rację :diabelski_usmiech
                              pisząc o urwanym kablu, jeśli dopadła Cię ta sama przypadłość co Robson 16-na, :wink:

                              Na marginesie, to co niektórzy mają kłopoty z "temperaturą" zamrażarki :wink:
                              Ty natomiast, przy takich wynikach, mógłbyś wozić półtusze, do Moskwy :diabelski_usmiech
                              Moja ADELA

                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=58788

                              i jej najlepszy wynik 15,75 l/ 100km

                              Komentarz

                              • ducker24
                                Rider
                                • 2011
                                • 286

                                #16
                                Le-Ce, hee masz racje
                                na zamrażarce też mam problem
                                czujnik temperatury parownika mi wysiadł i tam mam lepiej bo na vagu pokazuje mi -99 8) to jest dop wynik
                                dzisiaj sprawdziłęm
                                czujnik miedzy 1 a 2 pinem jest oporność według normy tzn na zimnym ponad 800om przy nie w pełni rozgrzanym 400 om
                                na 3 i 4 pin nic sie nie dzieje dziwne dla mnie
                                po odłączeniu wtyczki z czujnika wywala taki sam błąd
                                sprawdziłem oporność kabli i napięcie na nich
                                na wszystkich oprócz 3 pinu na wtyczce jest 12v minus plus z aku minus z kostki
                                natomiast 3 jest 4,7v plus ale po zapłonie minus z akumulatora
                                dziwne bo jak dotknę do pinu 3 i do plusa z aku to pokazuje mi 7V :?
                                czy może ktoś zmierzyć opornść na swoim czujniku i sie podzielić??
                                już powoli baranieje :lol:

                                Komentarz

                                • Le-Ce
                                  L&K
                                  • 2010
                                  • 1313
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                  #17
                                  ducker24,


                                  Ty się chyba "opornie" rodziłeś :diabelski_usmiech

                                  Weź gablote i sprzedaj Makumbie, to pchnie do ojców, będą mieli gdzie ubite kozy trzymać. :diabelski_usmiech

                                  nie pomierzę, chusteczkowo mi wtyczka z chodzi :twisted:
                                  Moja ADELA

                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=58788

                                  i jej najlepszy wynik 15,75 l/ 100km

                                  Komentarz

                                  • ducker24
                                    Rider
                                    • 2011
                                    • 286

                                    #18
                                    Le-Ce, jak ja opornie to Ty nie będę mówił jak heee
                                    no wiesz jak kupiłeś od murzynów to już nie moje zmartwienie
                                    nie za bardzo wiem co Twoja wypowiedź ma się do mojego pytania :?: :?:

                                    Komentarz

                                    • Le-Ce
                                      L&K
                                      • 2010
                                      • 1313
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                      #19
                                      1. bo nic tylko z omomierzem ganiasz do "panienki" :szeroki_usmiech
                                      2. nawiązane do -99, w afryce jak znalazł a i dobrą kasę płacą :diabelski_usmiech
                                      3. a wtyczka na moim czujniku naprawdę jest sfatygowana i lepiej jej nie ruszać :wink:

                                      Moja ADELA

                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=58788

                                      i jej najlepszy wynik 15,75 l/ 100km

                                      Komentarz

                                      • ducker24
                                        Rider
                                        • 2011
                                        • 286

                                        #20
                                        nareszcie miałem troszkę czasu i problem rozwiązałem
                                        info dla wszystkich oraz dla Le-Ce, 8)
                                        kupiłem nowy oryginalny chiński czujnik koloru zielonego z którym system nie chciał współpracować sprzedawca mówił ze będzie git całe 55 zł mnie on kosztował i już na starcie był zepsuty
                                        wymieniłem czujnik na nowy oryginalny faszystowski zakupiony w salonie VW wsadziłem od razu na miejscu i gra gitara wszystko ładnie wskazuje

                                        UWAGA !!!!
                                        Przestroga dla następnych kupujących i mających ten problem
                                        nie bawcie się w jakieś podróbki tylko do salonu od razu
                                        za oryginał zapłaciłem 70 zł
                                        w sklepach też ponoć sprzedają oryginalne ale produkcji chińskiej wszystko takie same ale kraj i pochodzenie robi swoje
                                        Dzięki za zainteresowanie
                                        pozdrawiam :wink:

                                        Komentarz

                                        • Le-Ce
                                          L&K
                                          • 2010
                                          • 1313
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                          #21
                                          No :!:

                                          I słuchaj się :!: :!: :!:
                                          :diabelski_usmiech

                                          Moja ADELA

                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=58788

                                          i jej najlepszy wynik 15,75 l/ 100km

                                          Komentarz

                                          Pracuję...